Mateusz

Borys

Neurologopeda

znanylekarz_rating
mateusz borys neurologopeda bydgoszcz

Doświadczenie:

Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, logopeda pracujący w ramach wczesnej interwencji. Ukończył studia licencjackie i magisterskie z zakresu logopedii w Bydgoszczy, a podyplomowe studia z neurologopedii w Krakowie. Odbył dwuletni wolontariat z metody krakowskiej.

Pracuje z:

  • noworodkami i niemowlętami z trudnościami w karmieniu i jedzeniu,
  • dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, trudnościami w komunikacji, mowie, rozwoju językowym oraz trudnościami artykulacyjnymi,
  • młodzieżą i dorosłymi leczonymi ortodontycznie oraz z wadami wymowy.

 

Jego głównym zainteresowaniem zawodowym są diagnoza i terapia trudności w obszarze ustno-twarzowym, które są związane z nieprawidłowym przebiegiem czynności prymarnych (oddychaniem, połykaniem, pozycją spoczynkową warg i języka, pobieraniem pokarmów i płynów).

 

Najważniejsze kursy i szkolenia:

Noworodki i niemowlęta

  • Wczesna stymulacja i diagnoza logopedyczna u noworodków i niemowląt
  • Ankyloglossia u noworodków i niemowląt. Diagnoza i terapia
  • Opieka ukierunkowana na rozwój noworodka w praktyce w oparciu o Newborn

Individualized Development Care and Assessment Program (NIDCAP)

  • Niemowlak u logopedy (2 części)
  • Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym
  • Pielęgnacja neurorozwojowa i rozwój dziecka w 1 roku życia z uwzględnieniem zaburzeń napięcia mięśniowego
  • Niemowlak u logopedy (części 1, 2)
  • Karmienie i funkcja jedzenia
  • Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch – kurs podstawowy
  • Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym
  • Dysfagia u niemowląt i małych dzieci
  • Awersje pokarmowe u dzieci
  • Nadwrażliwość dotykowa wnętrza jamy ustnej u dzieci
  • Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne
  • Ocena gotowości małego dziecka do funkcji jedzenia w ujęciu sensomotorycznym
  • Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez sondę lub PEG. Jak rozwijać umiejętność jedzenia doustnego u dzieci karmionych alternatywnie
  • Zaburzenia mowy
  • Fizjologiczne i anatomiczne podstawy rozwoju mowy
  • Strategiczna metoda usprawniania fonemów w dyslalii obwodowej
  • Dziecięce problemy laryngologiczne w praktyce terapeutycznej
  • Ortodoncja w logopedii
  • Diagnoza i terapia zaburzeń mowy dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia, w
  • tym wczesna interwencja logopedyczna
  • Fizjologiczna metoda terapii zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od
  • 3-4 roku życia z dyslalią obwodową
  • Dyslalia ankyloglosyjna: o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i
  • skuteczności terapii
  • Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żucia
  • Dyslalia. Diagnoza i terapia wybranych form zaburzeń (2 moduły)
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia
  • Terapia dziecięcej apraksji mowy, orm, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad
  • motorycznego uczenia
  • Elektro-Neuro-Mobilizacja Obszaru Twarzowego (ENMOT)
  • Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Od czego zacząć? – diagnoza i trening bazowych
  • umiejętności komunikacyjnych
  • Rozwijanie komunikacji u dzieci z ASD w wieku przedszkolnym i szkolnym
  • Terapia wad wymowy
  • Stymulacja traktu ustno-twarzowego
  • Zaburzenia języka i komunikacji u małego dziecka (autyzm dziecięcy, zespół
  • Aspergera, afazja dziecięca, opóźniony rozwój mowy) – diagnoza różnicowa okiem
  • logopedy klinicznego

Metoda Krakowska:

  • szkolenia podstawowe (5)
  • szkolenia uzupełniające (11)

 

W czym mogę pomóc?

  1. w diagnozie i terapii trudności w karmieniu i jedzeniu (u noworodków, niemowląt oraz małych dzieci)
  2. we wspieraniu leczenia ortodontycznego (praca nad prawidłowym sposobem oddychania, połykania, pozycją spoczynkową warg i języka)
  3. we wspomaganiu fizjoterapii stomatologicznej (w przypadku trudności ze stawami skroniowo-żuchwowymi, dolegliwości bólowych w obszarze ustno-twarzowym, porażenia nerwu twarzowego)
  4. w terapii wad wymowy (w sytuacji nieprawidłowego sposobu oddychania i połykania; nieprawidłowej pracy warg, języka i podniebienia miękkiego; wysokiego podniebienia twardego; wad zgryzu)
  5. w przygotowaniu pacjenta (dziecka, dorosłego) do zabiegu przecięcia wędzidełka wargi i/lub języka oraz mobilizacja wargi i/lub języka po zabiegu, ocena wędzidełek
  6. w rozwijaniu mowy (w sytuacji jej braku lub opóźnienia; gdy jest niewyraźna)
  7. w rozwijaniu komunikacji, mowy i języka u dzieci niemówiących, w tym ze spektrum zaburzeń autystycznych, dzieci z wadami wrodzonymi i zespołami genetycznymi
  8. w ocenie i poprawie dykcji u osób zawodowo posługujących się głosem

Copyright © Wszelkie Prawa Zastrzeżone